40,2601$% 0.13
46,7458€% 0.13
53,9601£% 0.23
4.316,24%0,46
7.009,00%0,17
27.951,00%0,17
3.337,10%0,40
10.198,76%-0,26
4784426฿%1.68037
126986Ξ%6.03952
40.26$%0.11001
Antalya’da, bölgesel krizlerin turizm hedeflerini etkilediği belirtildi. İç pazar ve Avrupa’daki Türk ziyaretçiler, sezonun güvenilir desteği olacak. Kentte temmuz ortasında yaşanan 7,5 milyon ziyaretçi yoğunluğunun ardından, AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, ’18 milyon hedefimiz biraz fazla iyimser bir hedefti ve 17 milyon hedefini geçeceğimize inanıyorum’ dedi.
Türkiye’nin önde gelen turizm destinasyonlarından Antalya’da yılın ilk 6,5 ayında 7,5 milyon turistle sektör canlılığını korudu. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, bölgesel krizlerin etkisiyle belirlenen 18 milyon ziyaretçi hedefinin revize edildiğini açıkladı.
Kavaloğlu, ’16 Temmuz itibarıyla Antalya’yı ziyaret eden ziyaretçi sayısı 7,5 milyonu aştı. Bu, geçen seneki rakamlara oldukça yakın bir seviye. Sezona başlarken 18 milyon hedefimiz vardı, ancak bölgesel krizler nedeniyle bu hedefin gerçekleşmesi zor görünüyor. Rusya-Ukrayna geriliminin devam etmesi, ardından gelen İsrail-İran huzursuzluğu ve bölgedeki olumsuz şartlar turizmi olumsuz etkiliyor’ şeklinde konuştu.
‘Haziran sonunda bir düşüş yaşandı, temmuz ve ağustos odak noktamız’
Haziran sonu verilerine göre, Kavaloğlu, ‘Almanya ve Rusya’dan gelen turistlerde hafif bir düşüş olduğunu gözlemledik. Buna karşılık, İngiltere ve Polonya’dan gelen turist sayısında artış görüldü. Temmuz ve ağustos ayları sezonun en önemli dönemleridir. Bu iki ayda toplam 5,6 milyon turist bekliyoruz. Bu hedefe ulaşırsak, geçen senenin rakamlarının üstüne çıkabileceğimize inanıyoruz ve 17 milyon hedefimizi gerçekleştireceğimizi düşünüyorum’ şeklinde konuştu.
Hava şartlarının izin verdiği sürece sezonun kasım ayının sonuna kadar devam edebileceğini belirten Kavaloğlu, ‘Eylül-Ekim aylarının iyi geçeceğini öngörüyorum ve iklim durumuna bağlı olarak kasım ayının sonuna dek devam edebileceğini tahmin ediyorum. Bu açıdan bakıldığında, geçen senenin üzerinde bir performans sergileyeceğimizi, ancak 18 milyonluk hedefimize ulaşamayacağımızı düşünüyorum’ dedi.
‘İran-İsrail gerginliği şehir otellerini etkiledi’
Bölgede yaşanan siyasi gelişmelerin etkilerine de değinen Kavaloğlu, ‘İran-İsrail gerginliği Antalya’yı da etkiledi ancak asıl sıkıntıyı İstanbul, Karadeniz ve Güney Marmara gibi şehir otelleri yaşadı. Orta Doğu’dan gelen turistler o dönemde Türkiye’yi tercih edemediler. Şu anda uçuşlar yeniden başladı, gelişmeler sürüyor ancak o dönemi maalesef kaçırdık’ açıklamasında bulundu.
‘İç pazar ve yurtdışındaki Türkler güçlü bir rezerv oluşturuyor’
İç pazarın hareketliliğine vurgu yapan Kavaloğlu, yurtdışında yaşayan Türklerin tatil tercihlerinin olumlu sonuçlar doğurduğunu belirterek, ‘Avrupa’da yaşayan Türklerin Türkiye’ye, özellikle Antalya’ya olan ilgisi devam ediyor. Kendi ülkelerinde tatil yapma istekleri yüksek. Bu da sektör için büyük bir avantaj’ dedi.
‘Rusya hala birinci, Polonya hızla yükseliyor’
Ana pazar sıralamasını paylaşan Kavaloğlu, ‘Şu anda Rusya hala birinci sırada yer alıyor. Onu Almanya, İngiltere ve Polonya takip ediyor. Özellikle Polonya’ya önem veriyoruz. Ekonomik güçlenmeleri, refah seviyeleri ve Avrupa Birliği desteğiyle Polonya bizim için önemli bir pazar haline geldi. Kazakistan, Hollanda ve Baltık ülkeleri de dikkate değer pazarlar arasında bulunmakta’ şeklinde ifade etti.
Litvanya, Letonya ve Estonya’dan gelen turist sayısındaki artışa dikkat çeken Kavaloğlu, yılın geçen seneden daha iyi bir şekilde sonuçlanacağına dikkat çekti.
‘Fiyat artışı konusunda elimiz kolumuz bağlı’
Sabit kur politikasının sektöre etkilerine değinen Kavaloğlu, ‘Gelirlerimiz Euro bazında, giderlerimiz Türk Lirası bazında. Enflasyon nedeniyle giderler artarken, kurda yükseliş yaşanmıyor. Bu da karlılığımızı azalttı. Avrupa’da refah seviyelerinde artış olmadığı için fiyatları yükseltemiyoruz’ dedi.
‘Antalya, Yunanistan’a göre daha avantajlı bir konumda’
Türkiye’nin turizmde rekabet gücünü koruması gerektiğini belirten Kavaloğlu, Antalya’nın İspanya, Fransa, Yunanistan ve İtalya gibi rakiplerine göre daha uygun fiyatlarla tatil imkanı sunduğunu dile getirdi. Kavaloğlu, ‘Yunanistan adalar turizmi yapıyor. Her ne kadar tatil yerini belirleyemeyiz, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti de bir alternatif olarak gösterilebilir. Yunanistan’da genellikle restoranlarla ilgili paylaşımlar yapılıyor, ancak karşılaştırma yaparken sadece otel ve restoranları ele almalıyız. Türkiye’nin, özellikle Antalya’nın çok daha uygun fiyatlarla tatil deneyimi sunduğunu ifade ediyorum.’ – ANTALYA
Çıralı Sahilinde Deniz Kaplumbağalarının Yavruları Denize Ulaştı