39,8337$% 0
47,0463€% 0.07
54,4748£% 0.1
4.256,79%-0,05
6.905,00%-0,03
27.536,00%-0,03
3.324,50%-0,04
10.228,39%0,39
4374402฿%0.17119
103457Ξ%-0.20562
39.83$%-0.24752
AKDENİZ Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Antalya destinasyonunu tercih eden turistlerin sayısının bu yılın ilk 6 ayında 6 milyon 250 bini aştığını açıkladı. Rusya, Almanya, İngiltere ve Polonya’nın en fazla turist gönderen ülkeler olduğunu belirten Kavaloğlu, “Ruslar, Türkiye ve Antalya‘yı net bir şekilde tercih ediyor” dedi.
Kavaloğlu, turizmin zorlu ancak güzel bir coğrafyada faaliyet gösterdiğini belirtti. Turizmin ülke ekonomisi için kritik bir sektör olduğunu vurgulayan Kavaloğlu, “Siyasetin üzerinde olması gereken bir sektör. Ancak çevremizde yaşanan çatışmalar, gerginlikler turizmi ciddi şekilde etkiliyor. Bütün bu zorluklara rağmen, 30 Haziran itibarıyla Antalya’yı 6 milyon 250 bin kişinin ziyaret ettiği görüldü. Geçen yılki rakamlara neredeyse eşitiz. Bu yılın başında 18 milyon hedef koymuştuk. Tabii ki, gerginlikler ve çatışma ortamından sonra hedefimiz, geçen yıl elde ettiğimiz rakamı korumak ve ileriye taşımak. Dolayısıyla, geçen yıl elde edilen 17 milyon ziyaretçi sayısının bu yıl da gerçekleşmesi bizi oldukça mutlu edecek” dedi.
‘EN DEĞERLİ AY: TEMMUZ-AĞUSTOS’
Turizm sektörü için Temmuz ve Ağustos aylarının son derece değerli olduğunu belirten Kavaloğlu, “Geçen yıl Temmuz ayında Antalya’ya yaklaşık 2 milyon 800 bin ziyaretçi geldi. Bu rakam bizim ulaşmayı hedeflediğimiz bir seviyedir. Yüksek sezon olarak adlandırdığımız bu iki ay, kazancımızın neredeyse yarısından fazlasını oluşturuyor. Haziran, Temmuz, Ağustos ve Eylül ayları, kazancımızın %80-85’ini oluşturuyor. Ancak Temmuz ve Ağustos ayları neredeyse yarısını oluşturuyor diyebilirim. Dolayısıyla, bu iki aydaki performans, yıllık performansımızı belirleyecek” şeklinde konuştu.
‘TURİSTLERİN %10-15’İ OTELLERDE KONAKLIYOR’
Yılın ilk 6 aylık döneminde geçen yıldaki rakamı korumanın sevincini yaşadıklarını dile getiren AKTOB Başkanı Kavaloğlu, şunları söyledi: “Unutulmaması gereken bir konu var. Bizim kontrolümüz dışında bazı etkenler etkili oluyor. Yani konaklamalarda 2023’e göre 2024’te yaklaşık bir günlük yabancı konaklamalarında azalma yaşandı. Yani konaklamalarda bir düşüş var. Gelen turistin yaklaşık %10-15’i otellerde konaklamıyor, farklı yerlerde konaklıyor. Turizm konutlarında, kendi konutlarında kalanlar var. Dolayısıyla, bu rakamın otellerde konaklamadığını düşünürsek, bazı bölgelerde doluluk sorunu yaşanıyor. Ancak genel olarak Antalya genelinde bu sorunun olmadığı görülüyor. Bazı bölgelerde doluluk oranları geçen yıla göre biraz düşük seyrediyor” dedi.
‘İKİ BAYRAMLI HAZİRAN AYI BAŞARILI GEÇTİ’
Haziran ayının başarılı bir ay olduğunu vurgulayan Kavaloğlu, “Neden başarılı bir ay? Nisan ayında olduğu gibi Ramazan Bayramı ve Paskalya aynı döneme denk geldi. Haziran ayında ise Kurban Bayramı ile Almanya’da Pfingsten olarak adlandırılan tatiller aynı periyoda geldi. Geçen sene 3 Haziran’da Alman tur operatörü FTI iflasını açıklamıştı. O dönemde 3 ile 10 Haziran arasındaki turistlerin rezervasyonları yapılmıştı ama FTI aracılığıyla seyahat eden turistler Haziran ayında gelememişti. Ayrıca, 15 Haziran-15 Temmuz arasında Avrupa Futbol Şampiyonası Almanya’da düzenlendiği için Alman turistlerde bir azalma yaşandı. Dolayısıyla, Haziran ayında savaş harici ciddi bir sorunla karşılaşmadık, başarılı bir ay geçirdik” açıklamasında bulundu.
‘EYLÜL-EKİM AYLARI DA İYİ GÖZÜKÜYOR’
Haziran sonu itibarıyla 6 milyon 250 bin turist rakamını önemsediğini ifade eden Kavaloğlu, “Zorluklara rağmen geçen yılın altına düşmememiz büyük önem taşıyor. Ancak performanstaki başarıyı Temmuz-Ağustos ayları belirleyecek. Eylül-Ekim ayları oldukça olumlu görünüyor. Kasım ayına kadar sezonun uzayacağını öngörüyoruz. İklim şartları da buna uygun gibi görünüyor” şeklinde konuştu.
‘TURİZMDE ÇOK CİDDİ DAYANIKLILIK VAR’
Antalya‘nın 1 numaralı pazarının eskiden Ukrayna olmasının ardından Rusya ile yaşanan savaşa da değinen Kavaloğlu, “Rakip oldukları ülkelerden herhangi biri, yaşadığımız üçlü, dörtlü, beşli zorlukların sadece birini yaşasa, iki yıl kendine gelemez. Eğer turizmde oldukça dayanıklı olduğumuzu söylüyorsak, turizm yatırımcısıyla, çalışanıyla, kamuyla, belediyeyle, yerel yönetimle, merkezi yönetimle, turizmin başarısının ana omurgasında bu dayanıklılık vardır. Zorluk seviyesi arttıkça büyük problemleri birlikte aşabilmiş bir sektörüz. Ancak Şu an İsrail-İran gerilimi, İsrail’in Filistin’e yaptığı saldırılar devam ediyor ve açıkçası zor bir döneme girdik. Rusya-Ukrayna savaşı devam etmesi de büyük bir problem. Çünkü bizim için önemli bir kaynak pazar” ifadelerini kullandı.
‘RUSLARIN İLK TERCİHİ TÜRKİYE VE ANTALYA’
Rusların açık ara Tükiye ve Antalya’yı tercih ettiğini belirten Kaan Kavaloğlu, şunları ekledi:
“Avrupa’da İngiltere’nin ve Almanya’nın tercih ettiği destinasyonlar arasında biz öne çıkan bir ülke değiliz. Ancak Ruslar ve Ukraynalılar için 1 numaralı destinasyonuz. Ayrıca Polonya ve İngiltere’den iyi sayılar geliyor. Ancak Rusya ve Almanya’dan beklediğimiz artışı henüz gerçekleştiremiyoruz. Bu nedenle Temmuz ayı çok önemli ve değerlidir. Haziran sonu itibarıyla Rusya ve Almanya başı çekmektedir. Üçüncü sırada İngiltere, ardından Polonya geliyor.”
Batı Akdeniz’de İhracatı Rekor Seviyeye Ulaştı